RichPush – a csúf, a szép és a jó

1 Comment

Amikor úgy döntöttünk, hogy bevezetjük a szolgáltatást, még nem tudtuk, hogy CTR tekintetében ez milyen brutális növekedést hoz, és azt sem tudtuk mennyivel nagyobb kihívást jelent a megvalósítása, mint amire számítottunk.

Desktopon így néz ki.

Webpush – Rich Push

Elsősorban nem is a különbségről, vagy összehasonlításról fogok írni, hanem arról, hogy milyen problémákkal találkoztunk (és találkozhatunk most is) és a célom az, hogy Te kedves felhasználónk minél eredményesebben, minél kevesebb problémával használhasd a rendszer. És természetesen azt is bemutatom, hogy a rendszerben hogy kell elkészíteni egy ilyen üzenetet.

Aktuálisan még rossz hír, hogy RichPusht csak Chrome böngészőnek küldhetünk. Ezt a problémát teszi árnyaltabbá az a tény, hogy a feliratkozók körülbelül 80%-a ezt a böngészőt használja.

További rossz hír, hogy a Chrome közel sem tökéletes még ebben sem. És már mutatom is a példákat:

Ez az egyszerű példa egy Firefoxnak küldött üzenetet ábrázol. Egyszerű és az megy ki aminek ki kell mennie.

Lássuk a következőt:

Ez egy Crome-nak küldött üzenet. Látod a különbséget? A címsor bizony “bennragadt”.

Egy kicsit változtatva a címsoron ez az eredmény:

Miért? Mert google. Rengeteg munka és kutatás után kb erre az eredményre jutottunk.

Már ebből is az következik, hogy listára küldés előtt teszt üzenetet kell küldeni.

Mindegy mit látsz a fiókodban amikor összeállítod, (a minta mindig jó lesz) tesztelni kell, ki kell küldeni.

Azért, hogy ügyfeleinknek segíthessünk, minden csomag eggyel több listát tartalmaz, mint amennyi a csomag hivatalos tartalma. Ezzel a plusz listával egy nem használt domainre egy listát kell készíteni és erre feliratkozva tesztelni! (Korábban felajánlottuk, hogy ha ez valakinek problémát okoz, akkor a teszt listája feliratkozó oldalát feltesszük valahová).

A következő próba: az előző üzenetet kiegészítjük, Rich Pusshá alakítjuk és az eredmény

most sem tökéletes. Most a szövegből vágott. Erre a problémára már találtunk irodalmat és ez valamennyire használható volt a továbblépéshez.

Ugyanis az üzenet mérete, a kép nagysága … minden befolyásolja az eredményt.

Az javasolt beállítás amivel jóformán mindent sikerült kiküldeni:

Üzenet címsora: 20 karakter

Üzenet: 30 karakter

Nem sok.

De nem is kell, hogy sok legyen.

Használd a képet! Írd rá ami lényeges, legyen rajta CTA (call to action).

A kép alatt két további CTA gomb található. Ezekhez külön ikon és cél URL állítható be.

A betöltési sebesség miatt a képet optimalizáltam, erre a tinypng.com -ot veszem igénybe, ami még ingyenes is.

Az eredeti képet a negyedére nyomta és mindezt minőségromlás nélkül!

Nem kötelező az összes elem, akár a nagy kép, akár az alatta lévő CTA gomb elhagyható.

Nézzük a konkrét példát. A följebb található RichPush elkészítését mutatom be.

Lépj be a fiókodba.

  1. A bal oldali menüből Kampányok/Új kampány
  2. Válaszd ki a listát amire az üzenetet küldöd
  3. Küldési mód: itt most “Küldd most”, de más is lehet.
  4. Nevezd el az üzenetet, hogy később rátalálj
  5. Eszközök. Rich Push-t csak Chromenak küldhetünk, ezért csak azt válaszd ki
  6. Az oldal alján kattints a “Kampány üzenet” gombra.
    A lehetséges további beállítások itt találhatóak meg.
  7. Az új képernyőn a kimenő üzenet címsora (20 karakter ajánlott!!)
  8. Az üzenet törzse (30 karakter ajánlott)
  9. Értesítési opciók a továbblépéshez
  10. Chrome opció, hagyd így. Vagy 20 sec:azt jelenti, hogy az üzenet 20 másodperc múlva eltűnik
  11. Vibrálás. Ha a feliratkozó egy android mobil, akkor e szerint fog vibrálni. Jel szünet arány
  12. Csendes mód beállítás. A mobil nem fog vibrálni
  13. Üzenet irány beállítás. Nyugaton balról jobbra írunk és olvasunk, de ha arab feliratkozóid vannak, akkor az RTL a jó. Vagy automata.
  14. Kép az üzenethez
  15. Nagy kép (300x200px fekvő. Ha más az arány összenyomja, nem lesz szép!)
  16. Bélyeg kép mobilos megjelenéshez (a “Bélyeg” melletti kérdőjelre helyezve a kurzort láthatóvá válik az ajánlott méret. Ez a többi kép esetében is így van. Ne felejtsd el a képeket optimalizálni!)
  17. Hang URL. MP3 lejátszás mobil esetében. Feltöltés nem lehetséges!
  18. Chrome akciók a továbblépéshez
  19. CTA 1 szövege
  20. CTA 1 ikon url vagy file
  21. CTA 1 cél URL
  22. CTA 2 szövege
  23. CTA 2 ikon url vagy file
  24. CTA 2 Cél url
  25. Mentés és végrehajtás, vagy vissza a beállításokhoz az esetleges változtatáshoz.

Ha szükséges UTM paramétereket is beállíthatsz a konverzió követéshez. (Analytics integráció)

Következő: GDPR és feliratkozás menedzsment.

 

A szerző 2002 óta foglalkozik online marketinggel (digitális marketing), konverziós kérdésekkel, seoval, PPC-vel és alkalmazás fejlesztéssel.

A Blogunkról

Elsődleges célunk, hogy újdonságainkat publikáljuk és tanácsokkal lássuk el ügyfeleinket.

Ingyenes Konzultáció

A rendszerünk hatékony használatával kapcsolatban ingyenes konzultációval is rendelkezésére állunk.

Iratkozzon fel hírlevelükre!



More from our blog

See all posts

Leave a Comment