Szegmentált Üzenetek Küldése – Webpush

2 Comments

Az előző postban a lista készítést és a feliratkozók szegmentálásának lehetőségét néztük meg, ebben a cikkben  a szegmentált üzenetek küldését mutatom be.

A lehetőségek közül egyedül a böngészők (eszköztípusok) kiválasztása kötelező ha más szőrőt nem használunk, akkor az üzenetet mindenki megkapja.

Az üzenetek összeállításánál az egyes lehetőségek szűrőként viselkednek.

Az ismertetett példából kiindulva vállalkozásunk sörözőiben a hét végén a következő programokat népszerűsítjük:

Budapest 1 -> disco + Happy hour

Budapest 2 -> Darts bajnokság

Győr -> Teke bajnokág

Debrecen -> Retro disco

  1. Belépek a fiókba és a “Kampányok/Új kampány” menü pontra kattintok.
  2. Beállítom a listát amire az üzenetet küldöm
  3. Kiválasztom a küldési módot
  4. Elnevezem az üzenetet. Olyan nevet írok be ami utal arra, hogy mi célból hoztam létre.
  5. Kiválasztom a böngészőket.
  6. Kiválasztom a szegmenseket. A vagy relációt választom ezzel mindenki benne lesz aki a szegmensek bármelyikére feliratkozott.
  7. Kizárom a “Darts bajnokság szengmensre feliratkozottakat. Ezekre az eszközökre egy külön üzenetet küldök, ami a másik söröző programját népszerűsíti. Abból az üzenetből pedig a “Retro disco”, “Disco” és “Happy hour” szegmenseket zárom ki.
  8. Tag szűrés: attributumok közül a város, relációból az “=” jel és az értékbe beírom Budapest.
  9. A “Kampány üzenetre” kattintva a következő képernyőn kitöltöm az üzenet paramétereit. A “Geo-Zóna” izgalmas dolgokat rejt, de ezt itt nem használom. Majd Debrecennél.
  10. Az üzenet paraméterek megadása során ügyelek rá, hogy az üzenet címsora figyelem felhívó legyen a célcsoportom számára.
  11. Az üzenet törzsében pedig fontos valami CTA-t elhelyezni ez itt a “KATTINTS!!!
  12. A link mezőben beállítom a cél url-t, ahová a látogató a kattintás után érkezik.
  13. Az értesítési opciók alatt a “Vibrálás” a mobilokon szabályozza a jel-szünet-jel.. arányt. Az “Icon” mezőben beállítom vagy feltöltöm a megfelelő képet az üzenethez.
  14. Alul “Mentés” és végrehajtás.

A többi opció a Rich-Push üzenetekhez kell, ezekről később ejtek szót.

A fentiekhez hasonlóan elkészítem a Budapest 2 létesítmény üzenetét is.

Debrecen -> hasonló

Győr -> Itt nagyszabású bulit tartunk és ez valószínűleg nem csak  a győrieket, hanem a vonzáskörzetben élőket is érdekli.

Ezért itt Geo-Zónát alkalmazok.

 

GEO-ZÓNA  WebPush Üzenetek

Mi a Geo zóna és miként működik?

A Geo zóna egy földrajzi pont köré vont adott sugarú kör. A WebPush.hu rendszer képes geo zóna szerinti üzenetek küldésére is.

Ezeket a zónákat vagy elkészítem előre, vagy a kampány létrehozása során a Beállítások képernyőn a “Geo-zóna” lehullóból az “Egyéni zóna beállítása” lehetőséget választom.

A példa kedvéért egy előre beállított zónát készítek. A geo zónáinkat bármelyik listánkhoz használhatjuk, a szegmensekkel ellentétben ezek nem listához kötöttek.

Bal oldali menü, “Geo-Zóna/Új zóna”. Beírom a zóna nevét az azonosításhoz.

Ezután beírom a címet (az itt beírt cím valóban egy – nagyon jó – söröző, a Hrabal címe) .

Beírom a kör sugarát (km) és enter.

Ezután nagyítottam a térképen a láthatóság miatt.

Végül alul “Adatok mentése”.  És kész.

Az adatbázisunkba csak a középpont geo adatai és a sugár kerül be. A küldés során ezen adatok segítségével egy algoritmus válogatja le a körben található eszközöket.

Honnan vannak a geo adatok?

A GDPR miatt ez egy nagyon fontos kérdés. A szabályozás ugyanis az IP és hely adatokat személyes adatnak tekinti. (És itt mindegy kinek mi a véleménye, ez van.)

A feliratkozás során az eszköz által biztosított IP alpján az IP-API.COM-tól geo adatot, ország és település adatot kérünk.

Az IP nem kerül mentésre, az ország és település adat igen.

A geo adatok úgyszintén. A geo adatok pontossága +- 5 km, de találtunk már 60 km-es eltérést is.

További érdekesség a mobil net használata. Vodafonos előfizetésem van. Ha a használt IP alapján lekérdezem, hogy hol vagyok, mindegy merre járok a válasz minden esetben Budapest.

A geo és település adatok nem frissülnek, a feliratkozáskori adatok kerülnek az adatbázisba.

Tapasztalatunk szerint ezek az adatok megfelelnek marketing célra.

Ha az üzenetbe a geo zónát is beillesztettem  – ami persze nem kötelező, – akkor feltöltök még egy képet az üzenethez és a “Mentés és végrehajtás” gombra kattintok. A többi mező üresen maradhat, azok a Rich Push üzenetekhez kellenek.

Következő: RICH PUSH

Külön kérem, hogy iratkozzon fel email értesítésünkre, hogy a posztokról ne maradjon le!

ITT TEHETI MEG.

További információk a rendszerről.

Ingyenes próba.

 

A szerző 2002 óta foglalkozik online marketinggel (digitális marketing), konverziós kérdésekkel, seoval, PPC-vel és alkalmazás fejlesztéssel.

A Blogunkról

Elsődleges célunk, hogy újdonságainkat publikáljuk és tanácsokkal lássuk el ügyfeleinket.

Ingyenes Konzultáció

A rendszerünk hatékony használatával kapcsolatban ingyenes konzultációval is rendelkezésére állunk.

Iratkozzon fel hírlevelükre!



More from our blog

See all posts

Leave a Comment