Néhány nappal a GDPR hatálybalépése előtt ideje szót ejteni arról, hogy ez miként érinti a rendszerünket, az ügyfeleinket és a feliratkozóikat.
Mi a GDPR? Mire jó a GDPR? Miért van a GDPR? Kinek kell a GDPR? Hogy feleljek meg a GDPR-nek? …
És a mi megoldásunk az Ön számára
GDPR – az Európai Uniós állampolgárok személyes adatainak a biztonságát és a személyes adatok kezelésének a szabályozását foglalták egy rendeletbe.
És itt jön az első jó hír: a WebPush.hu szolgáltatás nem dolgozik olyan adatokkal amelyek személyes adatnak minősülnének.
Ami a böngészőbe és az eszközre kerül:
- állapot cookiek
- egyedi feliratkozási azonosító: a feliratkozás során egy véletlenül generált hosszú karakterlánc (fiókban eszközök menüpont alatt – token néven – megtekinthető) kódolt formában
- alkalmazás az üzenetek vételéhez – service worker
Ami a feliratkozás során a listára (webpush.hu szerverére) kerül:
- Feliratkozási token
- ország
- település
- földrajzi koordináták
- feliratkozás időpontja
- választott szegmensek
- eszköz típusa (böngésző típus jelenleg)
Az adatok tárolása kizárólag elektronikusan, adatbázisban történik.
Az adattárolás jogalapja: önkéntes hozzájárulás.
Az 1. ponthoz: a feliratkozási tokenről már szót ejtettünk, semmihez és senkihez sem köthető, véletlen módon generált string. (Ellentétben pl.: IP címmel, vagy MAC azonosítóval.) Célja: ennek segítségével juttathatjuk el az üzeneteket a feliratkozott böngészőnek, és a leiratkozásban segít.
2-4 pontokhoz: Első ránézésre ezek olyan geo adatok – különösen a 4. – amik majdnem személyes adatoknak tekinthetőek. Amiért nem azok: nem a valós tartózkodási adatokat kérjük be GPS alapján, hanem a feliratkozáskori IP cím alapján az ip-api.com-tól kapjuk az adatokat. Eddigi tapasztalataink szerint a településadatok rendben vannak, a koordináta adatok +-5km pontosságúak, de ennél nagyobb eltérést is találtunk. (a mobilok adatai pedig szolgáltató függőek.)
Az IP cím nem kerül mentésre.
A 6. ponthoz: a szegmenseket (érdeklődési témaköröket) a feliratkozók önkéntesen választják ki. Automatikus elemzés nincs, profilalkotásra nem kerül sor.
Az összes adat listához kötött.
Attól függetlenül, hogy az adatok nem személyes adatok, fontosnak tartottuk, hogy a feliratkozók élhessenek a “felejtés jogával”.
A felejtés joga
Mindenkinek fontos, hogy egy feliratkozás után egy listáról egyszerűen le tudjon iratkozni és a továbbiakban már ne kapjon üzeneteket.
Azaz felejtsék el. (Right to be forgotten – GDPR)
Fontosnak tartottuk, hogy ez a WebPush.hu esetében egyszerű legyen.
Nem akartuk azt, hogy a feliratkozóknak a böngészőjük belsejét is meg kelljen ismerniük ahhoz, hogy a kapcsoatot megszüntethessék, mint pl.: itt, ahol a leírtak nem is időszerűek.
Ezért létrehoztunk egy alkalmazást, ami egszerűen kezelhető és ezen az oldalon ki is próbáható.
Feliratkozás menedzselő alkalmazás:
Hogy működik?
- megvizsgálja a böngészőt, hogy típus és verzió alapján támogatja-e a szolgáltatást. Ha nem, akkor ezt kiírja. Ha igen, akkor továbblép.
- Megvizsgálja a böngészőt, hogy tartalmazza-e a feliratkozás jellemző adatait. Ha igen, felajánlja a feliratkozás törlését. H az ügyfél akarja, az alkalmazás kapcsolatba lép a WebPush.hu serverrel és elküldi a törlési igényt. Az eredményről tájékoztatja a látogatót.
- ha az 1. pont vizsgálata negatív volt – azaz a böngészőben nem találhatók adatok – felajánl egy komplex vizsgálatot. Ha a látogató szeretné ezt, akkor az alkalmazás megpróbálja megkeresni az eredetileg telepített alkalmazást.
- Ha nem találja az alkalmazást, tájékoztatást ad. Valószínűleg nem is történt feliratkozás, de üzenetet biztosan nem kaphatott erről a listáról.
- Ha megvan az alkalmazás megvizsgálja annak állapotát, amely vagy aktiv, vagy inaktív.
- Ha inaktív, akkor üzenet vételt nem tesz lehetővé, erről tájékoztat.
- Ha aktív, akkor innen kinyeri a feliratkozási azonosítót – token – és ezt egy leiratkozási kéréssel elküldi a WebPush.hu servernek. A szervertől választ kap, erről a látogatót tájékoztatja.
- Inaktívvá teszi az eredeti alkalmazást és a processz véget ér.
A próba
Az alkalmazás kódját beépítettük, Ön is kipróbálhatja.
Ha még nem iratkozott fel a webpush értesítésünkre, akkor tegye meg. Ha a korábbiakban elutasította a lehetőséget és most kipróbálná, akkor kattintson az alábbi gombra, ami törli az állapot cookiet és lehetővé válik a feliratkozás. (A próba során le is iratkozhat) A cookie törlés után frissítse az oldalt!!
A kód ide került beépítésre:
A kód beépítése lépésről lépésre
Bár eddig nem hangsúlyoztam, az alkalmazás csak az ügyfeleink listáin működik.
Itt sem lehet törölni olyan eszközt, ami nem erre a listára (webpush.hu) iratkozott fel.
Lépjen be a fiókjába: belépés
- Listák/Listák kezelése
- Válassza ki a listát és kattintson a “Szerkeszt” gombra
- Az új képernyőn kattintson az “Integrációs kód” billentyűn.
- Az eddigiekhez képest talál egy új mezőt: Whitelist hozzáférés
Ide írja be azt a domaint (domaineket) melyek a későbbiekben adatokat küldhetnek a listához tartozó alkalmazásnak. A domaineket egyesével kell beírni. Egy sorba csak egy domain, http:// és www nélkül.
Jó példák:
webpush.hu
google.com
gow.hu
teoldalad.hu
Rossz példák:
www.webpush.hu
https://webpush.hu
https://www.teoldalad.hu gow.hu
5.Katt az adatok mentése gombra. Ez után térjen vissza a “Integrációs kód”- ra kattintva.
6.Megjelent egy új mező “Leíratkozás” felirattal. Másolja ki a kódot és illessze be oda, ahol működnie kell. Ez lehet például az adatkezelési nyilatkozat vonatkozó pontja is.
FIGYELMEZTETÉS!
A kód HTML oldalakhoz lett tervezve.
Próbálja ki a kódot akkor is, ha CMS-t használ. Ha nem működik, akkor a CMS készítőjével kell konzultálnia.
Például a WordPress postokban és oldalakban csak külső forrásban elhelyezett javascript futtatható és a behíváson is változtatni kell.
Az eredeti beépítő kód ez volt:
<div id=”wppushsupportmessage”></div>
<script src=”https://webpush.hu/integration/manage/10xxxxx17″></script>
és a megfelelő működéshez ilyenre kellett alakítani:
<div id=”wppushsupportmessage”></div>
<script src=”https://webpush.hu/integration/manage/10xxxxx17″></script>
<script type=”text/javascript”>
</script>
Itt a második javascript tag az aktiválást végzi.
Záró gondolatok:
A megoldás a GDPR kapcsán született.
Ettől függetlenül az a véleményünk, hogy a rendszer használatával nem keletkeznek személyes adatok.
A tárolt adatok nem köthetőek személyekhez.
Az adatok elektronikusan megfelelő biztonságú szerveren kerülnek tárolásra.
A feliratkozók bármikor élhetnek a felejtés jogával.
Ha kétségei lennének, akkor konzultáljon szakértőjével.
A rendszer üzemeltetője és ügyfelei viszonylatára természetesen nem a leírtak az irányadók.
A szerző 2002 óta foglalkozik online marketinggel (digitális marketing), konverziós kérdésekkel, seoval, PPC-vel és alkalmazás fejlesztéssel.
A Blogunkról
Elsődleges célunk, hogy újdonságainkat publikáljuk és tanácsokkal lássuk el ügyfeleinket.
Ingyenes Konzultáció
A rendszerünk hatékony használatával kapcsolatban ingyenes konzultációval is rendelkezésére állunk.
Pingback: help writing a thesis statement
Pingback: dissertation search
Pingback: writing a thesis paragraph
Pingback: cialis in usa rezeptfrei kaufen
Pingback: brand cialis us
Pingback: buy viagra for women sydney
Pingback: gneric cialis
Pingback: buy cialis withiut a prescription
Pingback: cheep cialis
Pingback: cialis overnight shipping canada
Pingback: viagra
Pingback: no 1 canadian pharcharmy online
Pingback: canadian pharmacy world
Pingback: online pharmacies legitimate
Pingback: 24 hour pharmacy
Pingback: discount pharmacy
Pingback: viagra 100mg
Pingback: viagra dosage for 70 year old
Pingback: how long does viagra stay in your system
Pingback: viagra price comparison
Pingback: cialis pill
Pingback: generic cialis cost
Pingback: cialis buy
Pingback: cialis without a doctor prescription
Pingback: thesis editing services
Pingback: i will pay you to write my paper
Pingback: research papers writing service
Pingback: thesis support
Pingback: the best custom essay writing service
Pingback: dissertation example
Pingback: need help with essay writing
Pingback: https://customessaywriterbyz.com/
Pingback: assignment essay help
Pingback: RichPush – a csúf, a szép és a jó | Web Push Blog